لیست دارو های کمیاب
در این وبلاگ لیست داروهای کمیاب موجود در مشهد را ببینید
به وبلاگ این بنده حقیر خوش آمدید
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 20 تير 1391برچسب:,

 






تاریخچه 

 

شرکت بهداشت کار در سال 1370 تاسيس و از سال 1379 با چند هدف مشخص بشرح ذيل فعاليت خود را شروع نمود:

 

1- توليد مواد اوليه دارويي
2- توليد شيرخشک کودک و غذاهاي رژيمي 
3- صادرات مواد اوليه دارويي و شيرخشک کودک و غذاهاي رژيمي
4- واردات داروي ساخته شده

در سال 1379 جهت انتقال تكنولوژي و نوها با چند شركت خارجي قرارداد منعقد شد و كارخانه توليد مواد اوليه دارويي در شهر صنعتي رشت ايجاد و با استفاده از متخصصين خارجي و داخلي چند محصول توليد و به لابراتورهاي توليد دارو عرضه شد.
همزمان با احداث کارخانه توليد مواد اوليه دارويي در رشت با اخذ مجوزهاي لازم اقدام به ايجاد دومين کارخانه يعني توليد شيرخشک کودک تحت ليسانس شرکت فاسبل بلژيک شد.
در حال حاضر شرکت بهداشت کار با بيش از 100 نفر نيروي متخصص يکي از موسسه هاي فعال و موفق مجموعه دارويي و غذايي کشور محسوب مي گردد، بطوريکه  همه ساله از رشدي حدود بيست الي سي درصد در توليد برخوردار بوده است.


کارخانه تولید شير خشک کودک و غذاهاي رژيمي 

اين کارخانه در زميني به مساحت 000 10 متر مربع در شهر صنعتي کاوه واقع در 20 کيلومتري شهرستان ساوه در سال 1379 احداث شد و از ابتدا با مشارکت و تحت ليسانس شرکت فاسبل بلژيک فعاليت خود را شروع نمود. هدف از تاسيس چنين کارخانه اي نه تنها فروش محصولات توليدي در داخل کشور بلکه صادرات به کشورهاي مختلف بخصوص همسايگان کشور جمهوري اسلامي ايران بود. محصول تولیدی هم بلحاظ ظاهري و هم از حيث کيفيت با محصولي كه در بلژيک توليد مي شود كاملاً برابري مي نمايد وبرای رسیدن به چنین مقصودی کليه مواد مصرفي يا مستقيماً از شركت فاسبل خريداري مي گردد و يا اينكه تحت نظر و تاييد آن شركت خریداری و مورد استفاده قرار مي گيرد.
کارخانه توليد شيرخشک کودک و غذاهاي رژيمي بهداشت کار با توليد شيرخشک کودک بيوميل کار خود را آغاز نمود. با اين نگرش که در سالهاي آتي با اخذ مجوز بتواند تعداد قابل توجهي از محصولات شرکت فاسبل را در ايران توليد و بسته بندي نمايد.
در شرايط فعلي سالانه توان توليدي اين کارخانه بيش از ده ميليون قوطي 450 گرمي شيرخشک کودک مي باشد که در بسته بندي ساشه هاي آلومينيومي داخل در جعبه مقوايي به بازار عرضه مي شود.

 ■

کارخانه توليد مواد اوليه دارویی 

اين کارخانه در سال 1379 فعاليت خود را با توليد سه محصول بنام تري متو پريم، ايندومتاسين و فنيل پروپانول آمين در زميني به مساحت حدود 4000 متر مربع در شهر صنعتي رشت واقع در 20 کيلومتري شهرستان رشت شروع نمود.
تعداد توليدات اين کارخانه بعد از گذشت دو سال به 6 قلم رسيد و با افزايش فعاليت در سالهاي بعد جمع تعداد توليدات زيادتر شد بطوريکه هم اکنون 13 قلم ماده اوليه دارويي را توليد مي كند.

توليدات كارخانه مواد اوليه دارويي در دو بخش مجزا يعني بخش استروئيدي و بخش غيراستروئيدي توليد می شود وبدلیل تنوع محصولات از امکانات مجهزي در زمينه آزمايشگاهي, توليد و انبارهاي نگهداري محصولات برخوردار بوده وبدين جهت در نوع خود يکي از بهترين کارخانجات توليد مواد اوليه دارويي در ايران محسوب مي گردد.
با توجه به اينکه بعضي از محصولات توليدي اين کارخانه در شکلهاي مختلف دارويي همچون قرص، سوسپانسيون و ... مصرف مي شود و شکل ذره اي ماده اوليه توليدي براي مصرف کننده از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد، لذا با داشتن دستگاههاي مختلف ميکرونايزر از توان بالايي در ساخت مواد با اندازه ذره اي متفاوت برخوردار است. 
کارخانه توليد مواد اوليه دارويي بهداشت کار داراي راکتورهاي مختلف استيل و گلاس لاين بوده و بسته به نوع و تکنولوژي توليد از راکتور و ملحقات مربوط يعني فيلتر، سانتريوژ و خشک کن هاي موردنياز استفاده مي کند. 

انبار:
انبارهاي گوناگوني جهت نگهداري مواد واسطه اي (Intermediate) و محصول آماده ايجاد شده که در مواقع لزوم بسته به نوع محصول از انبارهاي معموليبا دمای حدود 25 درجه يا زير 25 درجه و بعضاً انبار با دماي يخچالي يعني بين 8-4 درجه استفاده مي شود.

آزمایشگاه:
آزمايشگاه اين کارخانه با اداره کنندگاني متخصص و مجرب بعلاوه دستگاههاي مختلف و دقيق در زمينه تشخيص و اندازه گيري کمي يکي از بهترين آزمايشگاههاي موجود در صنعت توليد مواد اوليه دارويي مي باشد. بهمين دليل محصول ارائه شده به بازار مصرف با ديد دقيق آزمايشگاه همواره از اطمينان کافي و صد در صد برخوردار بوده و مورد رضايت مصرف کنندگان مي باشد. بايد توجه داشت که محصول توليد شده معمولاً يا بر مبناي استاندارد B.P و يا بر مبناي استاندارد U.S.P و يا هر دو استاندارد به کارخانجات دارويي عرضه مي شود.
اخيراً بنا به توصيه سازمان محيط زيست، شرکت بهداشت کار با راه اندازي سيستم تصفيه فاضلاب بعنوان يکي از اولين کارخانجات توليد کننده مواد شيميايي داراي اين سيستم، گامي مثبت در جهت وظايف بهداشتي خود برداشته است.
بمنظور اجراي دقيق G.M.P علاوه بر استحمام مرتب نيروهاي توليدي استفاده از ايرلاک (تعويض کفش و کلاه و لباس) سيستم توليد, مجهز به هواکش بوده بطوريکه در هنگام توليد با استفاده از اين سيستم هر گونه احتمال آلودگي را از محصول توليدي برطرف مي نمايد.

 

 

 
 

محصولات كارخانه شير خشك كودك و غذای رژيمی ■

2- شير خشك مخصوص بزرگسالان

محصولات كارخانه مواد اوليه دارویی ■

1- تری متوپريم
2- ايندومتاسين
3- استازولاميد
4- آلوپورينول 
5- آميودارون هيدروكلرايد
6- پزودوافدرين هيدروكلرايد
7- ديکلوفناک سديم
8- فنيل افرين هيدروكلرايد
9- اسپيرونولاکتون
10- بتامتازون دي سديم فسفات
11- بتا متازون والرات
12- پردنيزولون استات

13- سولفابنزامید

14- سولفاستامید

 


توسط غلامرضا بهشتیان



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 20 تير 1391برچسب:,

 

 

 

 


کتابخانه این پژوهشکده با 290 عنوان کتاب تخصصي در زمينه گياهان دارويي، منبعی مناسب برای دانشجویان فوق لیسانس و دکتری فیتوشیمی مي باشد. در ضمن چهار عنوان مجلات ذيل از سهميه اين پژوهشکده خريداري و برا ي استفاده اساتيد، محققين و دانشجويان در بخش مجلات کتابخانه مرکزي دانشگاه موجود مي باشد.

لیست کتاب های لاتــین موجــود

لیست کتاب های فارسی موجود

 
   

 


توسط غلامرضا بهشتیان



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 20 تير 1391برچسب:,

 

 

 

با سلام افرادی که پماد هیدروکورتیزون ابوریحان با پچ 1000 را خریداری نموده اند ، با نماینده فروش تماس گرفته و پماد را مرجوع نمایند. 


توسط غلامرضا بهشتیان



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 20 تير 1391برچسب:,

 

 

 

 با توجه به اینکه مواد اولیه جهت استریل کردن ظروف دارویی در حال کمیاب شدن است ( به گفته نمایندگان فروش شرکت های پخش دارو ) ؛ این وضعیت باعث کمتر تولید شدن انواع سرم ، قطره های چشمی ، آب مقطر و پماد های چشمی خواهد .

 

هم اکنون موجودی قطره بتامتازون چشمی در حال کم شدن است.

 


توسط غلامرضا بهشتیان



نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:,



 

 

متوکلوپرامید 10 قرص

دیمن هیدرینات : کمیاب

مارولون

 


توسط غلامرضا بهشتیان



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,

 

 

توزیع داروهای كمیاب در كشور ساماندهی می‌شود


سلامت نیوز :با وجود این كه اندكی پیش، دكتر مژدهی آذر رییس انجمن داروسازان به ایسنا گفته بود:«هر دارویی که در تهران توزیع شود در شهرستان‌ها نیز در اختیار بیماران قرار می‌گیرد»، منكر وجود مشكلاتی درخصوص دسترسی بیماران خاص به دارو نشده و گفته بود: «البته ممکن است بیماران خاص در زمینه تامین داروهای خود مشکلاتی داشته باشند.»

رییس انجمن حمایت از بیماران كلیوی در گفت و گو با ایسنا گفت : برخی از بیماران شهرستانی باید مسافت‌های طولانی را برای دریافت داروی خود بپیمایند. در این باره با سازمان غذا و دارو مذاكراتی صورت پذیرفته و مقرر شد كه وزارت بهداشت شرایطی را فراهم كند تا این گونه بیماران مسافت كمتری را برای دریافت خدمات دارویی طی كنند.اظهاراتی از این دست كم نیستند، با دكتر محمدرضا شانه ساز- معاون داروی سازمان غذا و دارو- در این باره گفت و گویی داشتیم كه به شرح زیر است:شانه ساز با بیان اینكه در خصوص تحویل و توزیع دارو به شهرستان‌ها مصر هستیم، به خبرنگار ایسنا می‌گوید: توزیع متناسب دارو در شهرستان‌ها از جمله سیاست‌های اساسی سازمان غذا و دارو است كه به مرحله اجرا درآمده است.

وی می‌افزاید: ‌در راستای اجرای این سیاست، تعدادی از داروخانه‌ها در مراكز استان‌ها تعیین و مشخص شدند كه مردم بتوانند با مراجعه به آن‌ها، داروهای كمیاب را به راحتی تهیه كنند. همچنین تعیین داروخانه‌هایی مشخص در شهرستان‌ها نیز به این منظور صورت پذیرفت تا بیماران مقیم در شهرهای اطراف مجبور نباشند به مركز استان خود هم مراجعه كنند، چه برسد به این كه دارویشان را در مركز هم پیدا نكنند و بخواهند به تهران بیایند.به گفته شانه ساز، البته برخی داروها به قدری كم مصرف هستند و تعداد بیماران نیازمند اندك است كه به صورت موردی و تك نسخه‌ای نوشته می‌شوند و به این علت كه داروخانه‌ها هم تقاضا ندارند به فكر تهیه آن داروها نیستند. حال به ناچار ممكن است یك یا دو بیمار در سال مجبور شوند به تهران بیایند و داروی خود را از برخی داروخانه‌های تهران تهیه كنند.معاون داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینكه از داروخانه‌های مراكز استان‌ها خواسته‌ایم ساز و كاری بیندیشند تا این داروها به دست بیماران مصرف كننده در شهرستان‌ها و شهرهای اطراف نیز برسد، عنوان می‌كند: قطعا به دنبال این هستیم كه شبكه توزیع بسامان و در مقایسه با وضعیت موجود بهبود یابد تا دیگر شاهد این مراجعات به تهران حتی برای داروهای كمیاب نیز نباشیم.



بیشتر:.::سلامت نیوز :سرویس خبری: داروها:توزیع داروهای كمیاب در كشور ساماندهی می‌شود::.


توسط غلامرضا بهشتیان



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,

 

 

 

200 قلم داروی کمیاب تحت پوشش بیمه قرار گرفت

کد خبر: ۲۱۳۰۱. چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ساعت ۲۱:۵۶[ نسخه چاپی ]
دستجردی گفت: با دستور ویژه رئیس جمهور این داروها از روز گذشته در فهرست بیمه ها قرار گرفت.


به گزارش زلال نیوز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 200 قلم داروی کمیاب بیماران سرطانی و صعب العلاج به دستور رئیس جمهوری تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
مرضیه وحید دستجردی افزود: با دستور ویژه رئیس جمهور این داروها از روز گذشته در فهرست بیمه ها قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح داروهای کمیاب بیماران سرطانی و صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت و این گام مهمی در کاهش هزینه های مردم و کاهش درد و رنج بیماران خاص و مردم است.

باشگاه خبرنگاران


توسط غلامرضا بهشتیان



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,

 

 

 قرص ال آرژنین

پودر وی آلبومین 4 کیلویی


توسط غلامرضا بهشتیان



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,

 

 

 

 

 

۱.   (Reminyl (galantamine    :

مهار کننده رقابتی و برگشت پذیر استیل کولین استراز

در درمان دمانس خفیف تا متوسط از نوع آلزایمر

۲.    Tinidazole      :

از خانواده ی نیتروایمیدازول - اثر ضد آمیب و ضد پروتوزوآ

۳.    mebeverine       :

دارای اثرات ضد اسپاسم - درمان کمکی در اختلالات گوارشی که با اسپاسم عضلات صاف همراه هست.

۴. rizatriptan benzoate :

آگونیست رسپتور  ۵HT 1B/1D

در درمان سردرد های میگرنی کاربرد دارد.

۵. Sifrol (Pramipexol)e :

آگونیست دوپامینی غیرآرگوت - استفاده در درمان پارکینسون

۶. Ursoflor - Ursobil (Ursodeoxycholic acid

اسید صفراوی - ماده ی حل کننده سنگ صفرا


توسط غلامرضا بهشتیان



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,

 

 

 

 

1) کپسول داکسی سایکلین :

برخلاف تفکر عامه ی مردم این کپسول باید قبل از غذا و همراه یک تا دو لیوان آب مصرف شود.

علت آن هم شلات شدن ترکیبات اصلی این دارو با فلزات دو و سه ظرفیتی غذاست.

پس حتما این کپسول را هر ۱۲ ساعت و نیم ساعت قبل از غذا مصرف کنید.

۲) قرص متفورمین :

اکثر بیمارانی که دچار قند خون می باشند از این قرص استفاده می کنند .

عملکرد متفورمین کنترل قند خون می باشد و در دراز مدت خطر ایجاد آنمی مگالوبلاستیک دارد.

آنمی کمبود ویتامین ب ۱۲ بنابراین به بیمارانی که از این دارو برای مدت طولانی استفاده می کنند

توصیه میشود هر دو هفته یک بار آمپول ویتامین ب ۱۲ رو تزریق کنند.

۳) کپسول راکوتان :

این کپسول که توسط اکثر متخصصان پوست برای افرادی که دچار آکنه های شدید هستند تجویز میشود

در صورت عدم استفاده از کرم ضدآفتاب به مقدار زیادی پوست را کدر می کند.

بنابراین در زمان استفاده از این کپسول حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

۴) کرم های مرطوب کننده :

در زمان انتخاب کرم های مرطوب کننده حتما به این نکته توجه کنید که کرم های حاوی لانولین

میتواند در دراز مدت پوست شما را تیره کند بنابراین اگر به این مسیله حساس هستید

حتما از کرم های مرطوب کننده فاقد لانولین استفاده کنید.

 


توسط غلامرضا بهشتیان



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,

 

 

 

داروهای لاغری نهایتا میتونه ۵ ٪ از وزن شما رو کم کنه نه بیشتر

علاوه بر مصرف دارو داشتن یک ر‌ژیم لاغری مناسب و هم چنین داشتن یک اراده ی قوی لازم است.

اصولا در ر‌ژیم های لاغری شما نباید هفته ای نیم کیلو بیشتر کم کنید یعنی ماهی ۲ کیلوگرم

حال می خواهیم راجب داروهای لاغری صحبت کنیم.

دو داروی ریداکتیل و ارلیستات از سازمان غذا و داروی آمریکا دارای تاییده ی می باشند.

ارلیستات : دفع کننده چربی های اضافی

زمانی که شما غذای چرب می خورید این دارو تا ۳۰٪ از چربی های اضافی رو دفع میکند.

بنابراین بهترین زمان مصرف این دارو بعد از خوردن غذای چرب است اگه غذای شما فاقد چربی است

نیازی به استفاده از این دارو نمی باشد.

از عوارض این دارو می توان به مدفوع چرب اشاره کرد که کاملا طبیعی می باشد.

نام دیگر این دارو که در ایران می باشد ونوستات است.

 

ریداکتیل : کاهنده ی اشتها

ریداکتیل یکی از بهترین داروهایی است که اشتها را مهار میکند .

متاسفانه به علت داشتن عوارض جانبی مصرف آن رو به کاهش است.

از عوارض شایع آن افزایش ضربان قلب و مشکلات قلبی عروقی است.

همین عوارض باعث شده مصرف این دارو در اروپا ممنوع شده و خود کارخانه به دلیل همین

عوارض تصمیم گرفته این دارو رو از بازار جمع آوری کند.

 

داروهای دیگری هم هست ولی مورد تایید بالاترین مراجع دارویی جهان نیست

بعبارتی به علت عوارض بالا ریسک استفاده از آن ارزش ندارد.


توسط غلامرضا بهشتیان



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,

 

 

 

تجویز این دارو جدیدا توسط متخصصان مغز و اعصاب و اعصاب و روان رواج پیدا کرده است و بهتره بیشتر با

ویژگی های این دارو آشنا بشیم.

Lyrica  نام تجاری هست که کارخانه ی pfizer برای آن انتخاب کرد در در دوزهای 

۲۵ - ۵۰ - ۷۵ - ۱۰۰ -۱۵۰ - ۲۰۰ - ۲۲۵ - ۳۰۰ میلی گرم به صورت کپسول های خوراکی وارد بازار نمود.

البته محلول خوراکی آن هم ساخته شده است ۲۰ میلی گرم در میلی لیتر .

این دارو از دسته داروهایی هست که برای آلزایمر استفاده میشود البته کاربردهای دیگری هم دارد که در 

ادامه ی مطلب به آن اشاره میکنیم.

                                        

موارد کاربرد داروی پری گابالین :

 

۱) بیماری آلزایمر

 

۲) دردهای نوروپاتیک 

۳) دردهای عصبی بعد از تبخال

۴) کمک درمان برای صرع غایب برای بزرگسالان

۵) فیبرومیالژیا

۶) GAD


مقدار و نحوه ی مصرف :

به صورت کلی در ابتدا از دوز ۵۰ میلی گرم ۳ بار در روز شروع و در صورت تشخیص پزشک بعد از یک هفته

دور مصرفی دو برابر می شود.

حداکثر دوز مصرفی دارو ۳۰۰ میلی گرم در روز است اگرچه مصرف ۶۰۰ میلی گرمی آن شواهدی مبنی بر اثرات

سمی دارو ندارد ولی باعث افزایش اثرات درمانی هم نخواهد شد.

البته برای بیماران صرع غایب دور مصرفی از ۱۵۰ میلی گرم شروع و تا ۶۰۰ میلی گرم در روز مصرف میشود.

به طور کلی بسته به نوع بیماری هایی که در بالا ذکر شد دوز مصرفی و نحوه ی مصرف آن متفاوت می باشد.

مثلا برای بیماران GAD دوز شروع ۷۵ میلی گرم دو بار در روز می باشد.

عوارض ناخواسته :

با توجه به این که این دارو چند سالی است وارد بازار شده و داروی نسبتا جدیدی می باشد هنوز اطلاعات

جامع و کاملی از عوارض آن در دست نیست در عین حال مطالعات قبل از عرضه شدن دارو به بازار علایم زیر 

را پیش بینی میکند :

سرگیجه - خشکی دهان - تاری دید - تفکرات غیرطبیعی - ادم  - حالت خواب و بیداری

موارد منع مصرف :

برای کسانی که به این دارو و ترکیبات موجود در آن حساسیت دارند.

هم چنین با توجه به دفع کلیوی این دارو برای کسانی که مشکلات کلیوی دارند با احتیاط مصرف میشود.

هشدار :

این دارو دارای آنتی دوت مشخص نمی باشد ولی از همودیالیز میتوان برای دفع مقادیر اضافی دارو استفاده کرد.

 

منبع : http://www.druginformation.blogfa.com/post-57.aspx


توسط غلامرضا بهشتیان



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,

 

gozaresh ne1کتاب جدید با عنوان " آنچه باید درمورد داروها بدانیم " به همت واحد تحقیق وتوسعه معاونت غذا ودارو منتشر شد . ....

 


 

 

انتشار کتاب جدید معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کتاب جدید با عنوان " آنچه باید درمورد داروها بدانیم " به همت واحد تحقیق وتوسعه معاونت غذا ودارو منتشر شد . جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه کتاب با واحد تحقیق وتوسعه  معاونت تماس حاصل نمایید .

شماره تلفن تماس : 4- 6699601 – 0311

 

برای دانلود متن کتاب کلیک کنید .

 

بخش اول

بخش دوم

 

بخش سوم

 

بخش چهارم

بخش پنجم

بخش ششم

بخش هفتم

بخش هشتم

بخش نهم

منبع: http://www.fdo.mui.ac.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=2776&catid=302&Itemid=814

 

توجه این متن عینا از سایت مرج کپی شده است


توسط غلامرضا بهشتیان



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,

 
فلش کارتهای فارماکولوژی چاپ

جهت دریافت فایل مربوط به هر موضوع روی فایل مربوطه کلیک کنید .

v  Analgesic-Antimigraine

v  Anesthetics

v  Anti-infective

v  Antineoplastics

v  Autonomic-Neuromuscular

v  Cardiovascular

v  CNS Depressants

v  Endocrine

v  Gastrointestinal

v  Hematologic

v  Musculoskeletal

v  Neurodegenerative

v  Other Drugs

v  Pharmacology

v  Psychotherapeutics

v  Respirat


توسط غلامرضا بهشتیان



نوشته شده در تاریخ 13 تير 1391برچسب:,

  

 

 

فارینات 500 ( سفوروکسیم)

متوکلوپرامید 10 قرص

لیدوکائین پی

لیدوکائین اچ

فلوتیکازون آپو

ففول هندی

دیسک سروتاید 500

فکسوفنادین 180

بوپروپیون 100

کلیدینیوم سی قرص

کلیندامایسین 150

اسپیرونولاکتون 25


توسط



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:لیست داروهای کمیاب,

 

 

 

 رژدرم کرم

دپومدرول امپول(پردنیزولون 40) :نایاب

تریام هگزال آمپول : نایاب

آمپول ویتامین  ث امسال تولید نشده و به طور کلی نایاب است

انوکسوپورین 4000 کمیاب در بازار

داستی نکس : نایاب

ال دی کانتراسپتیو : نایایب به علت کمبود مواد اولیه

زینکوویت خوارزمی : نایاب

پی پرازین شربت : نایاب

دومپریدون هگزال : نایاب

اورسوفلور 250 : نایاب

تئوفیلین رتارد قرص : کمیاب و سهمیه از برخی شرکت ها برای مثال شرکت بهرسان دارو

فروزماید 40 ایرانی قرص : نایاب

قطره سورمونتیل  : نایاب

اف ام ال قطره : یک تور به صورت سهمیه آمد. شرکت دارو گستر یاسین

دوفاستون : کمیاب

زیتروماکس سوسپانسیون فایزر : نایاب

بیلی ناستر : سهمیه --- بعضی از شرکت ها دارند

الانزاپین 2.5 : کمیاب

کلردیازپکساید 5 : کمیاب و سهمیه

الیز پماد : نایاب

کیدی فارماتون شربت : نایاب

ول من : بلوکه

ول ومن : بلوکه

اس ایکس آنتی ایجینگ : بلوکه در انتظار تغییر قیمت

زینک پلاس کپسول یوروویتال : نایاب

زینک پلاس شربت یوروویتال : کمیاب و سهمیه

قطره میم : کمیاب

شربت میم : نایاب

کولیکز قطره : نایاب

آیروویت قطره : نایاب

متفورمین هگزال : کمیاب

متفورمین آپو : نایاب

گریپ میکسچر خارجی : کمیاب و سهمیه

ویتان شربت : کمیاب

بیبی جویس قطره : نایاب فعلا

قرص ویتافیت یوروویتال : نایاب

پماد فموره : نایاب

اسنوتیرز : نایاب

متفورمین 1000 ایرانی : نایاب

آمپول دکا : نایاب

شربت کوتریموکسازول : کمیاب و سهمیه

کلسی تریول زهراوی : کمیاب

زاناکس : نایاب

پنتوسک (پنتوپرازول هندی ) : نایاب

پرل سون سیز روغن کبد ماهی : نایاب

واژیفم (استرادیول واژینال): بسیار کمیاب

قرص زادیتن اصلی : نایاب

لاکتول (نیچر آنلی ) : نایاب

شربت اورفریل (والپروات) : نایاب

شربت ایپیلیوم : نایاب

بتامتازول ال آ آمپول : کمیاب

آمپول پردنیزولون ایرانی : کمیاب

آمپول B6 خوراکی تزریقی : نایاب

قرص والپروات سدیم ایرانی : کمیاب

قرص والپروات سدیم فرانسوی : کمیاب

قرص سولفاسالازین ایرانی : کمیاب و سهمیه

ویال سفتی زوکسیم 1 : نایاب

ویال استرپتومایسین 1 : نایاب

ویال های 6.3.3 و 800 : در حال کم شدن

شربت دیفن ساده و کمپاند : در حال کم شدن

شربت هیدروکسی زین : نایاب

شرت لوراتادین : کمیاب

شربت لوپرامید : نایاب

شربت اندانسترون : نایاب

آمپول اندانسترون : کمیاب


توسط غلامرضا بهشتیان



.: پشتیبانی با رادیو هر روز به روز :.


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 106
بازدید کل : 104954
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | صاحب امتیاز : غلامرضا بهشتیان


پروفایل من در شبکه اجتماعی

لیست دارو های کمیاب

لیست دارو های کمیاب
در این وبلاگ لیست داروهای کمیاب موجود در مشهد را ببینید

به وبلاگ این بنده حقیر خوش آمدید
نوشته شده در تاريخ <-PostDate-> توسط <-PostAuthor->
<-PostContent->

ادامه مطلب



.: پشتیبانی با رادیو هر روز به روز :.


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 106
بازدید کل : 104954
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | صاحب امتیاز : غلامرضا بهشتیان


رفع مسئولیت